Flyveplads information
Generelt
PPR: JA. Kontakt et bestyrelsesmedlem.
Koordinater: N55.45.06, E12.16.48 NB: Pladsen ligger indenfor Copenhagen area TMA, der starter i 1.500 ft.
Græsbane: 288m × 15 m.
Bane: 09 og 27
MSL: 56 ft.
Radio: 122.650 Kald altid (blindt) op ved start og landing og tilkendegiv dine hensigter
Afgift: Højst kage til kaffen
Fuel: Nej
Adresse: Kildedalsvej 4, 2760 Måløv
Hangar: Nej
WC: Ja
Taxi: 4×48 Taxinord Måløv: +45 48484848
Togstation 500m fra pladsen: Kildedal st. Se mere på Rejseplanen.dk
Info Tlf: Kontakt et bestyrelsesmedlem.
Skriv altid i flyvedagbogen inden du starter fra pladsen og umiddelbart efter at du er landet på pladsen (EKML).
Langtidsparkering på pladsen aftales med et bestyrelsesmedlem Der er et areal til flyparkering i den nordvestlige del af pladsen ”GUL Park” (General Ultra Light Parkering)
Tjenestetider:
Hverdage 8-18 lokal tid
Weekender & helligdage 10-18 lokal tid
Der må ikke startes eller landes uden for det angivne tidsrum. Efter start må du tidligst lande på Måløv igen efter 30 minutter.
Vi skal selvfølgelig tage hensyn til vore omgivelser, så de ikke generes af os. Derfor må gårde og bebyggelser i pladsens nærhed ikke overflyves. Se nedenstående kort for an- og udflyvningsruter.
Generelt
Benyt VFR rapport punkterne: V= Viktor (Værløse) – H= Hotel (Hove) – S= Sierra (Stenløse), i dine
radioopkald og din flyvning.
• De RØDE områder på kortene må ikke overflyves
• Benytter du GPS navigation kan det være en god ide at plotte ruten/punkterne ind inden ankomst
Pas på naboerne!
Flyvning syd for banen kun over 1.200 fod AGL.
Flyvning over gården Friheden (ca.150 meter VSV for banen) er forbudt. Hold så stor horisontal afstand til Friheden som muligt.
De angivne højder skal overholdes af hensyn til vores naboer
Efter landing er der fri parkering på ”GUL PARK” (General Ultra Light PARKing)
Anflyvning bane 27
Højre hånds anflyvning nord for pladsen til bane 27.
Højre base bane 27 går over den store parkeringsplads øst for NOVO (det store hvide kontorhus)
Anflyvning bane 09
Venstre hånds anflyvning til bane 09 nord for pladsen
Hvis du ankommer fra Nord kan du enten benytte VFR rapportpunkt (S) eller (V) for at tilslutte dig medvindsbenet
Hvis du ankommer fra syd flyver du via rapportpunkt (H) , direkte ind over pladsen i minimum 1.000 ft. Frem til medvindsbenet (mellem (S) og (V)) eller ”Skrotpladsen” på kalveholmvej
Base bane 09 sigter mod T Krydset Frederikssundsvej/Hovevej.
Når Frederikssundsvejen er passeret drejes ”skrå” Finale ved at følge jernbanen (ovenover) indtil centerlinjen nås, og der landes, hold størst mulig afstand til Friheden.
Start bane 27
Efter start fra bane 27 fortsættes ad den forlængede centerlinje, indtil både Friheden og telefonmasten til højre er passeret. Drej ikke for tidligt!
Ønsker du at forlade imod syd skal du dreje over værebro å. Følg åen imod sydvest indtil du er i sikker højde. Hold god afstand til gården Friheden, men undgå samtidig at komme for langt ind over mosen.
Ønsker du at forlade imod nord drejes nord når telefonmasten er passeret.
Start bane 09
Efter start og i sikker højde drejes venstre ud enten før eller efter NOVO, og der forlades via (V).
Ønsker du at forlade mod syd sker det enten via (V) og/eller (S) alternativt ind over pladsen i min. 1.200 ft.
Vindforhold
Pas på turbulente vinde, specielt ved nordlige vinde. Jordvinden kan aftage markant. Ved landing på bane 09 i frisk Ø-lig og SØ-lig vind er der et stort synk umiddelbart før banetærsklen.
Sikkerhed
Se Alarmeringsplanen.
Der er placeret “katastrofetønder” ved banetærsklen bane 09 og ved klubhuset (Thehuset)
Torsdagsholdet
Der arbejdes torsdage mellem 9 og 13 fra ca. april til oktober inkl.
- VIS HENSYN. Undgå al brug af startbanen på torsdage mellem 9 og 13 fra april til oktober, hvor torsdagsholdet arbejder med græsslåning og anden vedligeholdelse af startbanen m.m.
- Ved eventuel brug af startbanen mellem 9 og 13 skal al afgang aftales med torsdagsholdet. Forventet hjemkomsttidspunkt skal også aftales med torsdagsholdet.
- Undgå landing mellem kl.9 og 13 på torsdage. Medlemmer af torsdagsholdet kan ikke se og høre flytrafik, når de arbejder med græsslåning. De kører med høreværn og ser konstant ned på græsset.
- Der kan laves en aftale med torsdagsholdet, at de vil lytte ind på radioen, hvis banen ønskes benyttet, naturligvis mod et mindre gebyr ☺